måndag 10 januari 2011

Första skrattet

Igår kväll kom Leos första riktiga skratt, alltså med ljud. Så underbart att höra så det bara spritter i hela kroppen.
Det blev bara en gång och sen har det inte kommit något mer,
men nu vet jag att det är på gång.

Finns det något ljuvligare ljud än just bebisskratt?
Jo, Alex skratt är också härligt, det är så hjärtligt.

Måndag igen och en bra sådan. jag fick sova hela natten nästan. Ammade vid 20-tiden och sen inte förrän 4. Lyckades dessutom somna om tills Alex kom och väckte oss strax efter 6- härligt.
Så jag har börjat göra Dumlekakor eftersom vi äntligen ska få till ett besök av fru Svensk-Karlsson med barn.
Men det går inte fort. Jag började med degen 7.30 och nu 2 timmar senare hoppas jag kunna rulla ihop till kakor och in i ugnen.
Så är det med två små barn hemma :)
Återkommer kanske med resultatet senare.

ps. om jag ska köpa ett redigeringsprogram, vilket ska jag köpa då? ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar