måndag 17 januari 2011

Ikea?

Idag är tanken att jag ska åka till Ikea och Hälla men jag vet inte just nu om det kan bli så..
Alex är förkyld igen! Han har visserligen ingen feber men den eländiga hostan är tillbaka.
När han själv talar om- mamma, jag måste berätta för mina vänner att jag är huk (lite svårt med sj-ljudet än..) Då är han nog inte helt frisk.
Så han blir hemma från dagis idag och vilar upp sig och medicinerar.
Förhoppningsvis kan jag flirta lite med bror Jimmy att han kan ha honom lite längre, han skulle nämligen ha hämtat honom efter dagis.
Får vänta någon timme och sen pipa iväg ett sms.
Jag var så inställd på att komma iväg, mamma och mormor skulle också med, och jag hade en lång shoppinglista att pricka av.
Ja ja, det kanske löser sig som sagt.

Sen måste jag ju åka och kika ut glasögon.. Har tänkt mer och mer på det där med min syn och jag märker att nu när jag skriver tar det en liten stund för ögonen att fokusera och se vad det står på skärmen. Så det är bra om det kommer iväg en beställning snart gissar jag.

En till som börjar bli gammal är min älskade lillasyster Filippa- 17 år blir hon idag- HURRA!
Vi får se hur vi ska fira henne ikväll, trodde vi (jag och barnen, Johan spelar) skulle kunna åka och äta lite med henne och pappa ikväll och säga grattis, men nej då.
Som alltid så är suck, pust och stön det enda man får höra från herr Knutsson.
Jag är så less!
Så nu blir det kanske så att vi firar henne här istället, för jag ställer mer än gärna upp så hon får lite trevligt på sin födelsedag.
Ni får väl läsa i ett senare inlägg om hur dagen blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar