onsdag 5 januari 2011

Ny dag, nya tag

Tack för alla underbara kommentarer, både här och på fb samt telefonsamtalet...
Självklart kommer det gå upp och ner och igår på
morgonen/fm var det mest ner.Mycket p.g.a sömnbrist.
Detta började bättre idag, har fått sova en hel del faktiskt. Däremot är det likadant med Leo, hann vill inte vara själv. Jag provar allt möjligt- babysittern, babygym på rygg på golvet, babygymmet fastsatt ovanför hans korg så att han kommer upp lite. Men inte då, han gallskriker så länge han inte är upp hos mig, helst tittandes över axeln.
Det är inte så lätt då att fixa frukost och hjälpa Alex. Nu har han nyligen somnat av utmattning på min axel och sover sött vidare i sin korg.

Angående att ta hjälp så försöker jag göra det, mina föräldrar är änglar och ställer upp väldigt mycket vilket känns otroligt skönt. Och sen gör Johan faktiskt mer än ni tror,
jag skriver nog bara inte om det.
Han går in till Alex nästan varje natt och på morgonen ser han till att han får lite frukost och bolibompa innan han går till jobbet så att jag får vila det lilla jag kan.
Men visst, jag har svårt att somna om och det är den största boven i dramat.
Likadant att sova på dagen, det är inte något jag kan. Fast nu är det ju helt kört iaf, jag kan ju inte gärna gå och sova när jag har Alex hemma.
Som sagt, det blir nog bättre när vi får lite rutiner, när Alex ibland är på dagis (så att han även får leka av sig), när alla är friska etc.
Fråga är bara när detta NÄR kommer ;)
Lite har redan börjat idag med lite extra sömn, så det är nog inte allt för långt borta.
När Johan kommit hem igår och vi alla, inkl Leo, hade ätit tog jag ett lååångt skönt bad med datorn bredvid och slalomen på svtplay- det är avkoppling för mig.
Johan fick ta barnen och jag bara njöt.

Idag ska jag plocka undan lite och sen försöka ta mig iväg till en affär och handla. Vi får middagsgäster ikväll av Sofia med familj. Vi har inte setts på evigheter så det ska bli jättetrevligt.
Men de får räkna med ett hem som inte är tipp-topp, för det hinns inte med ;)

Avslutar med några bilder ifrån julafton:




1 kommentar:

  1. D ordner seg vet du :) D gjör det alltid for snille jenter :)
    Mysig jul du!!
    Klem klem

    SvaraRadera