söndag 23 januari 2011

Så himla kul


Åh vilken bra kväll det blev igår!
kvällen började direkt efter att jag lämnat barnen med lite egentid i solariet..
Därefter for jag hem och duschade och gjorde mig i ordning innan Therése och Håkan dök upp.
Vi tjuvstartade med lite vin till tjejerna medan gubbarna tog ett par öl, och så spelade vi ett par omgångar Buzz (ett kul frågespel till ps2)

Här är vi redo att gå ut:


Därefter tog vi taxi ner till Bombance, en relativt ny fransk restaurang i stan. Måste säga att jag inte alls blev imponerad av maten, desserten däremot var gudomlig. Jag och Therése var lite busiga och tog bubbel till desserten istället för kaffe/te. Mycket godare, bubbel är fint det..
Här är den goda desserten:

Vi gick vidare till Star Lounge efter middagen och där drack vi några goda drinkar
och pratade vidare.
Anders dök upp också och han fick med mig och Johan in på Stattshörnan, alias Jurrasic Park, fyndhörnan, återbruket m.m..
Jag trodde väl aldrig att jag skulle ha kul där men det hade jag. Anders hade bestämt sig för att jag skulle bli onykter så han beställde direkt in en shot och cider till mig. Jag bangade såklart inte utan tog shoten, ok jag bet av halva.. Var beredd på hetta och bitter spritsmak men fy tusan- det var då ingen sprit alls i den. Det smakade bara mint och grenaldine.
Inte så konstigt kanske när jag sen tittade till ordentligt och såg att det var färdigblandad shot i en vodkaflaska. lurendrejeri.
Men chefen gav mig genast en ny shot med riktig sprit och den tog lite bättre.
Sen blev det lite dans, skratt och tequila!! Bra jobbat Therése, tequila efter ex antal glas vin, bubbel, drinkar, cider, shots... Och typ tjugo minuter innan det var dags att gå hem.
Men det var ingen större fara faktiskt, jag höll mig på en väldigt bra nivå hela kvällen och är supernöjd med allt (utom varmrätten som sagt)
Jag kan dock säga att jag somnade på 2 röda efter att jag gjort mig i ordning hemma. Glömde dessutom pumpa ut så gissa om jag hade ONT i brösten när jag vaknade till vid 7.30. Herregud, jag såg ut som att jag hade två tidsinställda bomber, och tunga!
Pumpade ur på en gång och somnade sen om till strax efter 9.
Jag har faktiskt inte varit bakis alls idag, helt otroligt. Däremot är ju tandvärken fortfarande inte från denna värld, så jag är glad att det stannade med det.

Nu har Johan och Alex gjort pizza så nu ska vi duka fram och äta.
Hoppas er lördag också var bra och att ni får en fin söndag- missa inte Solsidan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar