måndag 3 januari 2011

Sov du lilla videung

Leo slog rekord i natt. Jag ammade honom sista gången ca:21.45 och sen sov han ända till 4.20!!
Känns som att det där med att amma med 2-3 timmars mellanrum börjar ge mig sig nu.
ok, 2 timmar var väl kanske att överdriva, men 3 timmar har ju varit det vanligaste. Men nu börjar det bli mer och mer 3-4 timmar emellan, och som sagt på natten snarare 4 ibland 5.
Jag ska väl inte skriva för mycket nu, då blir det väl bakslag snart.
Sen om ändå Alex kunde sova en hel natt någon gång vore det ju ännu bättre. För det hjälper inte att Leo sover när vi ändå blir väckta av Alex och måste söva om honom. I natt var det extra mycket, både jag och Johan fick ligga bredvid honom i hans säng en bra stund innan han kunde komma till ro igen. Han grät och grät och sa att han hade ont i foten?! av alla ställen.
Kanske växtvärk?

Idag har Alex fått sin julklapp av Jimmy- ett besök på Busborgen. Medan de var där passade jag på att promenera hem till Åsa för en kopp te och lite skvaller. Sen bar det hem till mamma en stund för att hinna kika på herrarnas dubbeljakt.
Själv var jag minst lika trött som dem när jag kom hem dit, faan rent ut sagt vad de är dåliga på att ploga småvägar och cykelvägar. Stackars Leo for som en vante inne i vagnen för att det skumpar så.
Längtar till våren på det viset måste jag säga, för det blir inte många promenader med vagnen så länge det är sådant här väglag.

Åh, ikväll får jag äntligen hämta min nya telefon. Hoppas hoppas att jag kommer bli nöjd med den.
Nej, nu måste jag hämta in Leo han har sovit i snart 3½ timme. Och sen är det damernas jaktstart. Får se om Alex låter mig titta lite på det eller inte. Kan kanske muta med en film, han är nog rätt trött efter allt bus.
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar