söndag 16 januari 2011

Tant Therése

Japp, om det inte var uppenbart innan så blir det det nu- jag är en tant!
Har dragit på en sak väldigt länge nu men igår tog jag tag i saken och bokade en synundersökning...
Efter en timme var jag på väg hem igen med en kasse full med glasögonprover.
Det är sant- jag behöver glasögon. Jag har blivit tant!
Trodde inte det skulle vara aktuellt än på 20 år då både mamma och pappa började använda läsglasögon i 50-årsåldern.
Men jag ska ju alltid vara värst.
Jag var visst både översynt samt har brytningsfel på båda ögonen.. Bara att inse fakta fast det känns väldigt... ja vad känns det? Konstigt, annorlunda, tråkigt och lite andra känslor som jag inte riktigt kan sätta ord på.
Men det blir nog bra, måste bara vänja mig vid tanken-
plus hitta ett par glasögon som känns rätt.
Jag behöver dem inte dygnet runt utan när jag tittar på TV och kör bil.
Sen får vi se om det blir värre med tiden eller stannar där.
Ska kika lite mer på de glasögon jag lånat hem, är inte helt hundra på någon av dem.
Måste åka ner i morgon och titta mer tror jag.

T som i Tant- det är jag det ;)





3 kommentarer:

  1. Ja men du verkar ju ha hittat ett par skitsnygga glasögon redan! =) Välkommen till klubben förresten, fast då blev jag tant när jag var 22...
    Kram Tant Mia

    SvaraRadera
  2. Haha, då blev jag tant när jag var 20 då ;)
    Men kvinna du är ju vacker i allt så du kommer bli skitsnygg i dina glasögon!
    Kram kram Madde

    SvaraRadera
  3. Oj, jag blev tant när jag var 4...
    Kram Malin

    SvaraRadera