lördag 26 februari 2011

Dop

Idag ska Leo döpas, tänk att det har gått så fort. Hade gärna sett att jag fått lite mer sömn än dessa futtiga hopskrapade timmar men det är bara att gilla läget.
Jag var runt överallt igår och letade kläder till pojkarna men det är inte lätt ska ni veta.
Blir riktigt sur faktiskt på hur litet utbud det är på snygga kläder till pojkar. Hade jag letat till en tjej hade det funnits en hel uppsjö av tunikor, klänningar, kjolar, strumpbyxor m.m att välja på.
Men till pojkar är det Star Wars, eldflammor, hårdrock, rutigt, blått-blått-blått, bilar, robotar och tryck i största allmänhet.
De skjortor jag hittade till Alex var alla blåa i någon form och jag vill inte ha en blå skjorta med jeans till. Inte på ett dop. Eller så hade de som sagt något fint tryck, kanske en liten Bamse eller annan seriefigur. Vilket är helt ok som vardagskläder men inte på ett dop.
Likadant till Leo, det är blått blått och blått om man vill ha något lite finare. Till jul och nyår finns det lite annat att välja på men det är tydligen enda gången små bebispojkar ska vara fina.

Till sist hittade jag en vit piké, en blå (såklart) slipover och blåa... manchesterbyxor till Leo, och Alex fick en mörkgrå/vit-randig skjorta.
Nu ska vi bara se ifall han fortfarande kan ha sina skor sen i höstas eller om han växt ur dem.

Jag, mamma och Lennart var och dukade det mesta redan igår kväll så idag kan vi istället koncentrera oss på allt annat, amma, stryka kläder, repa sång, fixa lunch, klä på alla utan att de blir smutsiga innan vi ens kommit iväg m.m.

Återkommer med bilder i morgon.

3 kommentarer:

  1. De blev nog jättesnygga :-)
    Hoppas ni haft ett bra dop och får en skön kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för i dag och vad kul att se att du leker med fotoprogrammet :) Puss puss

    SvaraRadera
  3. Fia- vi är så nöjda så. Kvällen spenderades i soffan med kebab och melodifestivalen. Åsa- tack själv o tack för tipset, jätteroligt program. Ska försöka sätta mig in i det lite mer vid tillfälle

    SvaraRadera