tisdag 8 februari 2011

Tisdag och kroppsliga tankar

Börjar med att säga att jag är tröttare än tröttast, men så har det varit länge nu och lär väl fortsätta ett tag till så jag tjatar inte mer om det.

Lite om dagarna som gått:

Lördag- Johan åkte iväg på spelning, jag tog med barnen till Madde för fikaträff med henne, Fia och Åsa plus ett antal barn. Jättetrevligt och såååå goda muffins.
När vi kom hem hade jag och Alex lite mys i soffan med pizza och popcorn.
Helt otroligt sov båda barnen när melodifestivalen började och jag kunde gosa ner mig under en filt tillsammans med mina ostbågar.
Somnade ifrån en stund men hann vakna för att se vilka som gick vidare, men hallå- Swingfly???
Ja ja, med tanke på att "vi" röstade fram Anna Bergendahl förra året finns det inget som förvånar mig längre.

Söndagen bjöd på härlig utelek i solen med Alex, Leo och brorsan.
På eftermiddagen var det middag ute med Johans föräldrar som firade 41 år som gifta. Vi avslutade med kaffe och kladdkaka hemma hos oss och en trött Alex somnade alldeles utmattad i mitt knä.

Måndagen resulterade i en tripp till Hälla och Ikea, där inhandlades bl.a lite mer tyg till badrummet uppe. Det ska bli en hissgardin och draperi till min nya hylla.
Inne på Hälla lyckades jag shoppa en klänning åt mig som jag ska ha på dopet, samt en alldeles för dyr men väldigt snygg jeanskjol från Esprit.
Jag började med att prova den i 32 (tum), men fick snabbt gå ner till 30. Men det stannade inte där utan jag kom hem med en kjol i 29!!! WOW! Gissa om jag blev glad.

Jag måste faktiskt säga att jag för första gången på många, många, många år är ganska tillfreds med min kropp och hur den ser ut nu.
Ni som känner mig vet att jag haft väldiga problem med vikt och mat sen, ja sen jag var liten egentligen.
Jag säger inte att jag är nöjd, men som sagt ganska tillfreds.

Jag är 31, har precis fått mitt andra barn, brösten hänger, magen är en degklump, låren för breda och gropiga, gäddhänget sitter där det sitter- MEN!
-Det gör mig inte så jättemycket just nu.
Jag har trots allt tappat snart alla kilon jag gick upp, kroppen har omvandlats lite och rumpan ser inte riktigt lika stor ut längre (inbillar jag mig) även om det är några centimeter kvar. Jag kommer i de flesta av mina kläder igen, men framför allt- Jag har två underbara barn, och det är det som har skapat den kropp jag har idag och jag skulle aldrig byta ut det för någon kropp i hela världen.

Därmed inte sagt att jag är redo att visa upp mig på någon beach, men jag nöjer mig med att ta en dag i taget och njuta av den här känslan jag har just nu.

Nu ska jag och Alex gå ut och kasta snöbollar. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar