söndag 20 mars 2011

ackis

Igår blev det en tur till barnakuten i uppsala med Leo.
Han hade hög feber, hosta och snuva och när jag ringde 1177 för att rådfråga om hostmedicin tyckte hon att vi skulle åka in.
Så vi gjorde det, med tanke på våra turer med Alex ville vi inte chansa.
Så snabbt iväg med Alex till Lennart och en drive-thrue på Donken så var vi på väg.
Som tur var lät andningen ändå så pass bra att vi inte behövde vara oroliga. Vi fick veta att det mycket möjligt kan vara en form av Rs men den borde ha nått sin kulmen nu och gradvis bli bättre.
Och det känns så redan, febern börjar dra sig nedåt och han är piggare än igår. Då ville han inte göra någonting, bara vara i min famn hela tiden. Han hostade och grät om vartannat.
Men som sagt, bättre idag :-)

Alex och Johan är iväg till badhuset och busar bara de två, en överlycklig Alex ska tilläggas.
Efter att ha läst Ninas blogg
är jag livrädd att gå dit ;)
ha ha, nej då inte fullt så farligt, men inte är det något jag längtar efter direkt.

Jag ska dammsuga av lite och försöka skura golv innan de kommer hem och medan Leo sover, så nu sliter jag mig härifrån. Plus att det är avslutning på Vinterstudion idag.. Skidtokig som jag är.
Och ja, jag vet att det är sol ute men förhoppningsvis kommer det vara många fina dagar framöver.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar