lördag 12 mars 2011

Lapplisa

Idag ska vi lappa bilar, med reklam..
Vi=Återsken ska ner på stan, Coop och Maxi och göra reklam för vår kommande konsert. Helt ok med tanke på att det för en gångs skull är hyfsat väder och att jag ändå behövde ner på stan för att köpa 40-årspresent till lilla Jessica... Tänk vad åren går. Du var väl bara 18 när du kom in i våra liv? Otroligt glad för det är jag iaf.
Så Grattis Jessica och Grattis Jörgen som också fyller år idag!


Nattamningen då:
I natt sov han förbi 00-passet och vaknade inte förrän 03!! Och då räckte det med att jag lyfte upp honom och höll honom i famnen en liten stund så somnade han om igen.
Lycklig mamma!
Sen att han vaknade strax före 05 är en annan sak, men enligt bvc är allt efter 04.30 morgon så då fick han faktiskt amma lite från ena bröstet och somnade sen om till 06.
Nu sover han gott igen sen en dryg timme, likadant Johan OCH Alex!! Klockan är alltså 08.
Vad hände där? Alex har sovit till efter 07 hela veckan och idag alltså en timme till... (Nu vaknar han väl vilken sekund som helst bara för att jag skriver det här)

Nästa steg är att få Leo att somna om direkt efter amningen vid 06, inte vara vaken 30-60 minuter och sen somna om. För det hjälper inte mig ett dugg.
Men det tar vi om någon vecka, nu njuter jag av att det går så bra med nätterna.

Ikväll är det final i melodifestivalen, vi hörs mer om den sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar