fredag 15 april 2011

Alex



Alex äter lunch när han helt plötsligt tappar gaffeln

"Mamma, jag tappade gaffeln på golvet"

"Ta upp den då"

"Det går inte, jag har inte så långa armar"

Nej, han har ju inte det ;)

Idag är det sjukstuga. Alex har varit som en kamin hela natten och det har bara varit mamma för hela slanten. Så jag har pendlat mellan våran säng, Alex säng, Leo som gallskrek av smärta i 1½ timme osv.
Ena stunden ville nämligen Alex ligga i vår säng, nästa i sin säng med mig bredvid, sen var det dags att amma Leo, så kom Alex in igen, Leo bestämde sig för att vara vaken mellan 04-05.30, Alex vaknade vid 06. Ja ni fattar.
När jag tog tempen i morse hade han över 39, men nu är han ändå relativt pigg efter en omgång iprén, en stor portion glass och nu en pannkaka med sylt och grädde.
Jag får iaf se solen genom fönstret och det är inte illa pinkat.

Johan kommer inte hem förrän i natt, de ska ha whiskyprovning på jobbet, eller ett gäng gubbar från jobbet ska jag väl säga. Så jag hoppas innerligt att det blir betydligt lugnare ikväll/natt.

1 kommentar:

  1. Din stackare!!! Hoppas kvällen/natten blir bättre & att småprinsarna kryar på sig.

    Kramis

    SvaraRadera