onsdag 27 april 2011

Killar var är ni??

Låg och funderade lite i natt under amningen, vilkas bloggar läser jag?
Jo det är många roliga och intressanta, dock med en gemensam faktor: det är tjejbloggar.
Absolut inget fel med det, bara ett faktum.
Jag vet att det är några killar som skriver men visst är det väl så att majoriteten är tjejer?
Eller är det bara jag som inbillar mig? Rätta mig gärna om jag har fel.

Kikar jag runt på de bloggar jag läser och ser vilka de i sin tur länkar vidare till är det oftast samma sak där, tjejer som länkar till tjejer.
Vad betyder då det här? Har vi för mycket tid över, har vi mer intressant att skriva om, har vi mer Ointressant att skriva om, är vi mer villiga att lämna ut oss själva- både positivt och negativt...
Eller har helt enkelt inte killarna (de som inte bloggar förstås) inte förstått vad det är och vad det handlar om.
Hmm, kanske har de förstått hur beroendeframkallande det är och av den anledningen valt att avstå?
Och likaså- vilka är det som läser bloggarna?
Utifrån kommentarer, återigen både mina och andras, är det samma sak där- tjejerna kommenterar. Ser i princip aldrig killar som kommenterar. Varför?

Därför undrar jag nu: Killar var är ni??? Vågar ni lämna ett avtryck och visa att ni är här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar