lördag 30 april 2011

Klädångest



Valborg, härligt!!
Kl. 14.00 ska vi infinna oss på LG3 för en dag/kväll med god mat, rosé, vin, trevligt sällskap och massa lek för barnen. Ska bli så mysigt :)

Häromdagen var jag ner på stan och shoppade lite, passade på när det var massa erbjudanden, Tyvärr blev jag mest ledsen när jag kom hem och provade. Hade hittat ett par jättefina röda byxor på Lindex och en supersöt vit blus till. Börjar med byxorna- ha! Minst en decimeter kvar för att ens få igen dragkedjan, tror ni det var deprimerande? Visst, jag har gått upp 1.5 kg igen men hallå, sååå stor har jag väl inte hunnit bli? Och blusen var helt fel modell så den åkte också tillbaka.
Jag som hade planerat att ha det idag, nu vet jag inte alls vad jag ska ha på mig.
Sen är det skoproblem också, jag menar -det är för kallt för öppna sandaler och stövlar är det för varmt för, och jag har inga bra mellanläges skor. Så då är det massa kläder som egentligen skulle passa bra men som det inte finns "rätt" skor till.
I-landsproblem?? Ja kanske det kanske, men ett stort sådant :)

Vad ska ni alla göra? Ni som är unga och barnlösa ska väl festa järnet? För det har man ju aldrig gjort själv.. Oj oj, blir nästan lite röd om kinderna när jag tänker tillbaka på alla valborgskvällar som har varit. Tur att mamma inte vet allt ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar