fredag 8 april 2011

Premiärnerver

Ikväll är det dags att åter få bjuda in till konsert med Återsken.
Den här gången är det Svenska Pärlor som ska levereras till drygt 1000 förhoppningsvis förväntansfulla människor under 3 utsålda föreställningar.
Det har övats stämmor, solistframträdanden, presentationer, mikrofonschema- ni anar inte vilket pussel det är att bara få en mikrofon till rätt plats vid rätt tillfälle, danser, förflyttningar på och bakom scenen, lagts ut informationsblad på alla säten, ordnat reserverade platser and so on.

Mycket jobb och sen är det snart över i ett svep, men gissa om det är underbart när det äntligen är dags!!
Man står och putsar på det sista sminket, kollar frisyren för hundrade gången, känner efter "är jag inte lite kissnödig ändå", har jag rätt mikrofon, är mitt heads på, vad är det vi börjar med- hjälp!!
Och att sen börja smyga upp på scenen och höra hur det börjar fyllas på med folk i salongen, ett litet surr här och där byts snart ut till ett riktigt sorl, värmen stiger, pulsen stiger och sen-
PANG! är det dags, ridån går upp, leendet som visserligen alltid är på plats (åtminstone på mig) blir om möjligt ännu bredare och så är det äntligen SHOW!!!!
LYCKA!

Nu ska jag gå över till mamma, Leo sover i vagnen och Alex är redan där då han fick sova där i natt hos sin älskade mormor och morfar.
Jag ska stryka klänningar, sy färdigt kjolen, ner till stan och inhandla strumpbyxor (hålla in, tight) lösögonfransar, få håret fixat av underbara fru Bäck, förhoppningsvis få i mig lite lunch, hem och sminka mig, hinna amma lite kanske, mat igen?? och så bär det slutligen av till Joar för genrep och allt som jag redan nämnt.
Det är livet på en pinne.

Underbart är kort, alldeles för kort...

4 kommentarer:

  1. Ser verkligen fram emot morgondagen! Ska bli jättekul att få ge mamma detta i present, då jag vet att åtminstonde du ger järnet! Stort lycka till och många kramar. / Jennie

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får tre jättebra föreställningar!!!

    SvaraRadera
  3. Hörde att det hade varit jättebra...

    Ni är sååå duktiga!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. Jennie- kul att du och din mamma gillade showen :)
    Fia- vi är supernöjda, tack för tankarna..
    Nina- vad roligt att få höra att folk pratat om den, och att de gillade den!

    SvaraRadera