onsdag 11 maj 2011

den eviga kampen

Den som sa att maskrosor är ogräs skulle jag gärna vilja ha här just nu- för att ta bort dem.
Hela gräsmattan, eller förresten så har vi ingen gräsmatta, är full av dem. Tar jag bort dem finns det inget kvar, bara sand/jord/mossa..
Men men, bor man i hus har man visst ett ansvar mot sina grannar att det ska se bra ut så det är bara att fortsätta rensa ;)

Jimmy kom precis förbi och erbjöd sig att hämta Alex från dagis så jag får fortsätta här hemma. Jag stryker kläder, diskar, tvättar, packar, funderar på vad jag missat att handla, undrar om Alex verkligen ska ha 20 tröjor med sig och tänker- ja, han är ju så fin i dem ;)

2 dagar kvar till Turkiet, egentligen 3 då vi inte landar på hotellet förrän tidigt på lördag morgon. Längtar sååå!
Och så kommer vi få fira bröllopsdag där på måndag, har redan förbeställt en flaska champagne som väntar på planet.

Nu ska jag fortsätta med allt som ska göras, puss puss, ät en glass i solen







5 kommentarer:

  1. Det räcker med hälften av tröjorna! han har dem ju bara på sig till och från stranden/poolen och en liten stund på kvällen. Ta med lite flytande tvättmedel i en schampoflaska så kan du tvätta de värsta fläckarna i handfatet. Du måste ju ha plats för ev shopping i väskan på vägen hem! ;-)

    SvaraRadera
  2. Håller med Jennie, han behöver inte så mycket tröjor :) Jag fick själv erfara det sist vi åkte, tjejerna använde inte ens hälften av sina kläder de hade med sig. Så ta med dig reseförpackning med tvättmedel utafall att. Jag gissar att du inte ens kommer behöva det. Hoppas Leo är bättre och att ni får en underbar vecka. Kram kram Madde

    SvaraRadera
  3. Jag lovar, jag ska inte ha med 20 tröjor. Jag överdrev lite. Men tvättmedel hade jag tänkt men glömt bort, tack för påminnelsen :)
    Leo är inte bättre än, men jag hoppas han sover bort det för han har sovit 4 timmar idag och nu sover han igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. god tur!! kos dere masse! klem klem

    SvaraRadera
  5. Aaaaavvviiiiisssss!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera