onsdag 25 maj 2011

För lite mys

Vi är så dåliga på att "mysa" här hemma. Blir lätt så med två små barn kanske, men jag önskar jag hade lite mer ork och engagemang kanske för att mysa till det.
Det har varit för mycket stress på sista tiden, typ sen Leo föddes, och det är tråkigt.
Med mys menar jag kanske lite finare vid middagsbordet, kanske en duk, tända ljus, fina skålar.
Oftast ska det gå så fort, Leo ska ha mat samtidigt, Alex som inte har ro att sitta mer än 2 minuter och en måste jaga honom. Känns inte värt allt då.
Min vän Lina är expert på det där, borde gå på kurs hos henne..

Eller bara krypa upp i soffan med Johan, en filt, en bra film... Vi gör aldrig sånt längre och det gör mig lite ledsen. (Kan det ha något att göra också med att vi varit tillsammans i snart 11 år?)
Orkar ju knappt ens ta ett bad på kvällarna för att det är så mycket hela tiden.
Sen att det alltid ser ut som ett bombnedslag hjälper ju inte till direkt. Hur mycket jag än plockar blir det aldrig "skräpfritt". Mycket för att vi inte har fått upp alla hyllor/skåp än och därför inte vet vart vi ska ha sakerna.
Hur gör ni därhemma? Har ni fint överallt och mys hela tiden? (svara nej, snälla) Eller har ni några bra tips?

5 kommentarer:

  1. Ja du såg väl hur det såg ut i måndags..välstädat, eller??? Inte mycket. Men vi är ganska bra på att krypa upp i soffan under en filt med tända ljus och titta på någon serie eller film vi inte hunnit sett.

    Kram kram Madde

    SvaraRadera
  2. Välstädat?? NEJ
    Alltid ljus och mys? NEJ

    ... med allt flängande och farande jämt.. matcher, fotograferingar... Micke som jobbar i Norge i veckorna.. näe du.. här kämpar vi också för att hinna med att "mysa".. men vi försöker i alla fall på fredagkvällen att äta något gott, tända blockljusen vid teven och slänga oss i soffan under en filt tillsammans.. det är lyx för oss.

    KRAM, gumman. Andas djupt och se dig omkring i ditt fina hem och intala dig att ni bor väldigt fint, du har två jättefina små pojkar och en kalaskarl.. resten kommer i sinom tid!

    SvaraRadera
  3. Städat måste jag nog säga att jag har och i ordningplockat men jag har ju bara en liten. Blir väl värre ju fler man har. Sen att jag alltid måste gå och plocka för att det ska se bra ut det är ju en annan sak. Men har hemma är det oxå dåligt med speciella dukningar, tända ljus och mys i soffan. Det hinns liksom aldrig riktigt med och när vi väl hamnar i soffan är vi så trötta båda två så en av oss brukar somna. Så här tackar vi inte heller nej till lite mer mys! Kram

    SvaraRadera
  4. LindaHamrinSundkvist26 maj 2011 17:34

    KÄnner igen mig sååå väl vännen. Välstädat: nej! Mys/ljus: nej.
    Klart det har att göra med att man har 2 småttingar samtidigt...jag är som dig, vill så gärna ha det sådär som du beskriver det, men så blir det aldrig. Är för dålig på att sänka mina krav! Måste bli bättre på att göra det!
    Kraam

    SvaraRadera
  5. Men vännen... jag vet att det här låter märkligt för att komma från mig men det spelar väl inte så stor roll vilka skålar ni äter ur? ;) Och vet du, hemma hos oss så står dom inaskålarna lika lätt tillgängliga som vardagsgrejs så det är liksom ingen större uppoffring att lägga det i en "finskål"..

    Men städat har vi inte! Nej jag brukar välja platsen med ryggen mot stöket så jag slipper se det ;)

    Försök sänka kraven & gör det som är viktigt & naturligt för dig. Jag tror inte at det är många hem som är så fina somi inredningstidningarna...

    puss,
    du duger som du är!

    SvaraRadera