måndag 30 maj 2011

måndag

Ligger i sängen och vilar en stund. Det har varit en tuff sömnvecka med barn som inte sover. Eller rättare sagt sover ännu mindre än vanligt.
Leo har haft problem med andningen igen och vi åkte akut till läkare i fredags för att be dem lyssna.
Det var som tur var inte akut, utan vi kunde åka hem igen och medicinera istället.
Han är fortfarande rasslig och säkert en anledning till att han sover dåligt.
Alex börjar också bli förkyld, det tillsammans med att han inte ställt om sig sen Turkiet tar hårt på både honom och mig.
Han orkar inte riktigt med sig själv och gråter eller skriker för minsta lilla.
Mitt tålamod är näst intill obefintligt så ni kan ju gissa hur det är här hemma.
Som tur var finns det stunder som lyser upp och gör att man inte kan annat än le. Som häromdagen när Alex precis vaknat och kommit in till mig i sängen och säger
"vet du vad jag börjar få? skägg!"
Och idag vid frukosten ler han mot mig och säger
"mamma, en dag kan du och jag gifta oss"

Ikväll är det fest på dagis och jag hoppas verkligen att det blir ok väder så vi kan vara ute och ha vår picnic.
Nej nu ska jag ta tag i dagen och hemmet. Kram på er

1 kommentar:

  1. Lilla hjärtat, det ÄR så himla tufft ibland och man fattar itne hur man orkar?! Det gör man ju oftast men ibland så tryter ju tålamodet. Man får inte få dåligt samvete för det bara... så är det ju att vara småbarnsmamma.

    Kämpa på vännen och hoppas du snart får sova ut!

    KRAM

    SvaraRadera