söndag 8 maj 2011

Temperament

Ja det är något vår yngste son har, i överflöd :)
Herregud vad arg han kan bli och han visar det på alla sätt han kan. Just nu var det grötdags och inte skulle han ha någon hakklapp på sig. Nej han slet och drog i den och skrek och viftade tills den var borta.
Då tittade han på mig och log... 6 månader var han ja!

Torsdag: ner på stora staden och lämnade in skor på lagning, sprang på Åsa som blev fin i håret (tror jag iaf, såg ju iofs inte det färdiga resultatet) sen bar det av hemåt för att laga lite mat innan jag skulle hämta Alex. På kvällen blev det lite sång, det var ett tag sen.

Fredag: Playdate hemma hos en gammal arbetskamrat, Terese och barnen Ellen och Viktor, vilket var jättetrevligt. Alex och Ellen som aldrig lekt förut kom jättebra överens och Leo tyckte det var spännande att se en annan "bebis" som ju faktiskt snart blir 1 år.
På kvällen mös jag, Alex och Johan. Leo blev kidnappad av mormor och morfar över natten så vi skulle få sova.
Tror ni jag kunde sova?
Gissa vad Leo gjorde?! Mycket riktigt, sov HELA natten!

Lördag: ny playdate. Jag och Alex spenderade nästan hela dagen hos fam. Bäck. Det var så mysigt, solen sken, barnen lekte och mammorna hann prata massor.
Sen hem och grilla, det är ju bara ett måste med så fint väder. Barnen somnade tidigt och jag kröp ner i ett bad med en bra bok och ett glas rosé, det är kvalitetstid.

Söndag: Sjöng på gudstjänst med Återsken, eller delar av den iaf då många av någon anledning var frånvarande
Sen hem för helgens tredje playdate, Fia, Hanna och Lovisa kom över på lunch och lek. Längesen vi sågs så det var verkligen på tiden.
Efter de hade åkt blev det en tur till affären för att köpa glass. Alex cyklade så glatt så, han hade äntligen samma dag lärt sig att bromsa (och det gjorde han-ofta)
Vi stannade till hos mamma på hemvägen och så blev det lite fika där innan vi åkte hem och tog kväll.

Och så är det alltså måndag igen...
Ännu en natt med lite sömn, men det är ju så hela tiden så det skulle nog bara kännas konstigt om man fick sova någon gång.
Dagen började med ett blodbad, jädrar vad jag börjat blöda nu när jag har mens. Inte kul. Och vikten och ballongmagen var inte roligt det heller, plus 1.5 kg bara sådär. Det enda positiva är att det kom nu så att det förhoppningsvis hinner ta slut tills vi åker- för på fredag åker vi till TURKIET!!!!!!!
Taikonfamiljen som kommer ha mest packning på hela planet, men det bjuder vi på.
Apropå packning så ska jag packa i mig lite frukost och sen packa i ordning barnen så Alex kan gå till förskolan.
Hoppas ni får njuta av det fina vädret, även ni som tyvärr måste jobba. Ni kanske hinner smita ut på lunchen.
Kram

1 kommentar:

  1. Låter som en fullspeckad men trevligt helg.
    Kram kram Madde

    SvaraRadera