onsdag 8 juni 2011

2 dagar kvar

Leo somnade precis i vagnen och Alex tittar på Bolibompa en stund innan det är dags för dagis, de sista 2 dagarna på ca:10 veckor. 10 lååååånga veckor.
Missförstå mig rätt, självklart ska det bli underbart att ha honom hemma, men i 10 veckor? Johan är ledig 3 så 7 veckor ensam med mina små killar är vad det blir för mig.
Innan jag fick barn kunde jag inte för mitt liv förstå hur man kunde ha barn/en på dagis när man var hemma med en liten, nu vet jag varför.
Det är ju inte så lätt för en liten att förstå att man inte kan underhålla hela tiden. Och att som i Alex fall väldigt ofta få höra- nej jag kan inte just nu jag ska ge Leo mat/byta blöja/få honom att sova/hjälpa honom. Plus saker som att laga mat, plocka undan frukost/lunch/mellis, tvätta, handla ja ni fattar.
Så det är helt förståeligt att de äldre syskonen behöver få komma hemifrån ibland (tycker jag) och få vara bara dem och massa kompisar och fröknar som lyssnar och inte bara säger nej.

Men här står vi alltså nu,5 timmar idag och 5 timmar idag och sedan SOMMARLOV!
Så ni som läser detta och är lediga- hör av er!! Vi vill gäääääärna hitta på saker på dagarna.


3 kommentarer:

  1. Jobbar sista dagen imorgon sen är jag "ledig" i 1 1/2år! så ngt ska vi väl kunna hitta på?
    /Jennie

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar med att ha båda barnen hemma, man måste nog uppleva det själv för att verkligen förstå hur det känns. Sen är ju alla barn olika och beroende på hur stor skillnad det är mellan barnen och om båda är blöjbarn osv.

    Ni får jättegärna komma ut och hänga med oss. Vi är lediga från andra veckan i Juli.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker oxå att dagis är bra för storasyskonen! Förstår precis hur du menar.
    Hoppas att ni får en underbar sommar!

    SvaraRadera