torsdag 9 juni 2011

härlig kväll

Kvällen igår blev verkligen lyckad. Jag och Veronica hade bestämt date på All In, "nya" uteserveringen på torget och det kunde ju inte börja bättre än med strålande solsken.
Vi beställde in lite mat och en flaska vitt, sen satt vi och njöt i varsin loungesoffa och pratade maaaassor.

Och en flaska vin var ju inga problem att få ner så vi började fundera på att ta in något mer. Nu var vi sugna på bubbel, men döm om min förvåning när de inte hade något mousserande?! Så vad skulle vi göra? Ta in en flaska champagne såklart ;)
Eftersom våra samtal innan handlade väldigt mycket om bristen på glamour i våra liv föll det sig väldigt naturligt att ta in denna flaska champagne, eller hur...
Snart fick vi besök vid vårt bord, vi blev under kvällen uppraggade!! av små officerare och värnpliktiga.
Ha ha ha!! Små 22-25-åriga killar försökte ragga på oss, de skulle bara veta vad de egentligen raggade på- två kvinnor strax över 30 (ja, vi behövde ju inte säga den exakta siffran) den ena gift med två småbarn, och den andra särbo med barn på 8 och 10.
Men trevligt var det, en stund ;) Blev lite jobbigt till slut men vi försökte hålla igång vårat samtal ändå och hade det som sagt hur trevligt som helst.
När jag vinkat av Veronica på bussen gick jag tillbaka och slöt upp med ett gäng glada tjejer från Återsken, sjöng lite karaoke och drack vatten innan det blev en rekordsnabb cykeltur hem. Puh, det var svettigt men rätt skönt ändå.
Idag står en playdate med Cajsa med barn på agendan och till kvällen är det avslutning med Återsken, en bra dag idag med (hoppas jag)
Tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar