måndag 20 juni 2011

Helsingfors, fredag

Så var man hemma igen, i lugnets sköna vrå. Det var helt underbart att komma hem till mina hjärtan igen, stora kramar och pussar bjöds det på. Om än liiite undrande blickar först från Leo, han var nog lite sur för att vi hade övergivit honom..
Men han tinade upp på några sekunder och sen ville han inte släppa mig.
Alex var också glad, särskilt när vi kom hem och han direkt såg sina kompisar på gården. Det var bara på med regnkläderna plus hjälmen och sen cyklade han iväg på 5 röda.

Men vilken helg vi har haft, det finns ingenting, absolut ingenting att klaga på. Ok, lite mer sömn hade inte skadat men där har jag bara mig själv att skylla.
Ska vi ta det från början?

Väckarklockan ringde 05 och det var bara att kliva upp då taxin skulle hämta oss på HV16 kl 06. Var lite fundersam ang. pass, behöver man verkligen det till Finland? Fråga reseledaren aka, Kimmo och svaret blev nej. Så vi lämnade passen hemma.
Sitter i taxin med 10 andra glada och trevliga människor på väg mot Arlanda och Helsingfors och är fortfarande lite undrande, behöver vi verkligen inte pass?
Nej då, det ska gå bra med id-handlingar.
Johan är lugn och tycker väl att jag som vanligt stressar upp mig i onödan.
MEN, när Johan tittar på sitt leg, ungefär samtidigt som vi anländer till Arlanda, och ser att det gick ut i februari- då är han inte lika lugn längre!
Snabbt samtal till fantastiske Anders Sjöling som i ilfart möter upp min pappa Lennart hemma och får våra pass och sedan åker i expressfart mot oss och Arlanda.
Vi får passen 30 minuter innan avgång så det var ju aldrig någon fara ;)

Framme i Helsingfors möts vi av strålande sol, snabb incheckning på hotellet för att sedan uppsöka närmaste bar för lite öl och mat.
Åsa och Mange dyker upp så småningom och ansluter.
Vi beger oss sedan mot Alko (systemet i två våningar och med hiss, wow) innan det är dags för taxi till Kullen!
Förhäng på Kullen i strålande solsken med glada vänner och massa bubbel (av mer eller mindre bra karaktär)
Sedan dags för konsert!!! 2½ timme av det bästa man kan få, dock med regnet som öste ner men vad spelar det för roll? Vi hade ju våra ponchos,pungvarm salmiak-shots och framförallt BON JOVI ;)
Jag, Åsa och Golund traskade sedan vidare till Donken för ett nattmål innan vi begav oss hem för att sova. De flesta andra gick vidare ut i natten men som sagt, vi småbarnsföräldrar orkade inte längre ;)

Åsa och jag njuter i solen

Den beryktade kullen

Sommarn och Mange


Maggan njuter i solen






Skål på er




 
Bara minuter kvar nu

You Give Love a Bad Name

Oh yes

Glada och ännu torra

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar