onsdag 22 juni 2011

Morgonstund har guld i mund

Nja, inte alltid kanske.. Vaknade kl 03 som jag gjort de senaste 3 dagarna men lyckades till sist somna om lagom till Alex kom in vid 04 och även Leo vaknade.
 Det slutade med att Alex sov vidare i min säng medan jag gjorde välling till Leo och la oss i Alex säng. Dessvärre ville han inte somna, tror jag kämpade till efter 05 innan han somnade av ren utmattning. Sen kom Alex in och väckte mig 06 :)
Ja ja, kunde ha varit värre eller hur?!

Sen har vi det där med att byta blöja på Leo snart 8 månader. ja men herregud, det är ju ett helt work out-pass.
Idag fick jag lägga honom på golvet (på ett liggunderlag) och hålla fast honom med fötterna medan han gjorde allt vad han kunde för att vända sig om. Och han är stark ska ni veta! Puh..

Vad sker idag då?
Jo det är 2 timmar kvar nu tills vi ska vara hos Sara, känns som en evighet eftersom Alex började tjata redan kl 8 om att vi skulle gå. Men det tog ju över 30 minuter att ta sig de två kvarteren sist så jag kan ju börja göra oss i ordning om en timme så är vi nog där alldeles lagom ;)

Vad ska alla göra på midsofmmar då? Traditionellt? Samma plats varje år? Med släkt och/eller vänner? Hemma och ta det lugnt?
Här är det LG3 i år med,tror vi skulle bli närmare 30 stycken med alla barn.
Däremot måste jag få tag på värdinnan för jag vet inte hur hon har tänkt sig det hela. Känner att jag behöver åka och hjälpa till på torsdag, det är inte så "bara" att fixa allt som ska fixas.. (Men hon är lite envis och vill ju klara allt själv, eller hur stumpan hi hi)
Men det går jag inte med på.
Nu ska jag dansa lite soldans innan det är dags att börja packa väska och ta fram allt som ska med.
Tjing tjing

1 kommentar:

  1. Lite envis är väl det minsta man kan säga ;)
    Kram kram Madde

    SvaraRadera