fredag 8 juli 2011

Alex-snack och skit-snack

Börjar med Alexsnack...
Vi går ute vid Taxingeslott efter att ha lekt, solat och badat hela dagen. Alex hoppar lite framför mig när jag frågar
-Har du haft roligt idag?
-Ja!
Skulle ha kunnat sluta där om inte Alex vänder sig om, tittar på mig och säger
-Trodde du jag skulle svara nej?!

(För han har aldrig sagt nej förut, aldrig....)

Igår låg jag, hör och häpna, i solstolen i 15 minuter medan Leo sov och Alex och hans kompis lekte. Alex frågar om jag kan hämta en sak.
-Nej, jag sover, svarar jag.
-Nähä, du sover inte alls, du soooolar!
Går inte att lura honom längre.
Nu till skitsnacket, jag gillar inte sånt men jag måste ändå dela med mig. Så ni som avskyr skitsnack- sluta läs NU!

Leo vaknade till sist strax efter 8. Vi gosade lite i sängen innan jag tog av honom blöjan och tvättade av honom. Sen tyckte jag att han skulle få vara nakenfis en stund och vädra lite.
Alex är på väg in i tv-rummet när jag hör honom ropa -BAJS!!
-Va? Är det bajs?
-Ja,Leo har bajsat!
Skyndar mig och mycket riktigt. Där sitter världens nöjdaste kille med två stora högar runt omkring sig (och de är verkligen stora för att komma från en så liten person). Men det var ju inte slut med det märker jag snabbt, han har ålat runt i detta bajs så det var över större delen av honom, golvet och dörren.
Så det blev storsanering här hemma, in med honom i duschen och ut med skurhink och medel.
Så nu är det fint igen.
Fast nu är det bäst jag sätter på honom en blöja tror jag, orkar inte en gång till på en liten stund (helst inte på några månader)

5 kommentarer:

  1. Hahaha. Vilken liten buse ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha jag döööör!!! Kan verkligen se det framför mig ;) puss

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha måste då berätta om när vi var i Spanien nu i maj och mamma var hemma med barnen och jag fick gå på marknaden. Jag hade berättat för henne att Leona verkligen anstränger sig för att bajsa så fort man tar av blöjan men hon trodde ändå att hon skulle hinna upp på övervåningen och hämta en ny blöja.. När hon kom ner hade Leona bajsat och sedan trampat runt i det i hela mattan, över diverse spel och leksaker. Ville, som är lite känslig, började då att spy över hela vardagsrummet. Elton sprang ut på balkongen och gömde sig. När vi kom hem igen var allt återställt och mamma var en aning trött :) /Helena

    SvaraRadera
  4. Tänkte jag skulle kommentera nån gång, eftersom jag nu läser din blogg ;-) och nu var det ju läge...
    Nu har inte Ida lagt nåt utanför badrummet men har hur många gånger som helst gjort "det" i duschen....som tur är :-)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att så många gillar skitsnack ;-)
    Och kul med nya kommenterare, hej Heli Och Helena

    SvaraRadera