söndag 17 juli 2011

Jag målar och målar med tjockt och med tunt..

Vi har verkligen varit produktiva den här första semesterveckan. Tvår turer till Ikea, målat trappräcken, stol, lister i trappan, kakel, monterat möbler, fixat ett litet kryp-in till Leo, satt upp rullgardiner m.m.
Nu sa jag precis hej då till Johan som ska åka iväg och spela med Anders (som har tappat rösten) på Cinderella och jag blir solo med barnen till i morgon kväll.
Jag som verkligen är i målar/fixartagen, men jag får väl hitta på något annat för ensam med två barn blir det inte mycket gjort.

Hade önskat att vi iaf hade någon grej inplanerad men det ser dystert ut. Sen är det lite tråkigt att åka iväg själva, dels för vår skull och dels för Alex. Men vi är för sent ute och alla kompisar är redan inbokade med annat.
I och för sig, nästa lördag blir det en tripp till Parken Zoo. Men 1 dag på 3 veckor är inte så mycket.
Hoppas vi kan få till något kul nästa sommar i stället.

Ni andra, har ni massa saker inplanerade på semestern eller tar ni dagen som den kommer?

2 kommentarer:

  1. Tar hver time som den kommer jeg :(
    Men neste år skal jeg også ut i det store utland, med Tilde!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Händer inte mycket hos oss heller men vi tänkte ta en tur till busborgen så att Ellen får rasa av sig... Är ni sugna på att följa med någon dag? Kram Tessan

    SvaraRadera