fredag 1 juli 2011

Minisemester

Vi har haft två härliga dagar vid Taxinge slott. På onsdagen var även Åsa och Jimmy med i några timmar, vi solade och badade vid stranden alldeles nedanför slottet. En jättefin lite strand men tyvärr liiite för kallt i vattnet, men jag doppade mig ändå :)
Alex hade skoj och lekte i strandkanten hela dagen, plus lite utflykter med morfar för att hålla orken uppe.
Självklart blev det ett besök på cafét också och deras underbara urval av kakor och tårtor, inte billigt men gott!
När barnen somnat grillade vi och drack lite vin innan det var dags för sängen. Fick en insomningstablett av mamma och pang! Vaknade till vid 05 av Alex men mamma tog hand om honom (liksom hon visst hade gjort med Leo 3 gånger) och jag somnade om till 07. Sååå skönt.
Vaknade till ännu en dag med strålande sol och vi styrde snart stegen mot stranden igen. Alex fick en kompis och lekte i mååånga timmar innan vi packade ihop oss för en snabb tur till Mariefred. Där kikade vi på ångloket, hamnen och åt glass innan vi åkte hem till Enköping och Johan.
En mysig minisemester som hjälpte mig att ladda batterierna.

Nu väntar vi på att Leo ska vakna så ska vi åka till Tottan på playdate, Åsa kommer också.
Om vädret tillåter åker jag och Tottan till Västerås ikväll på festival, gissar att det går bättre för dem än för de som försökte anordna i vår stad och ställde in allt samma dag. (Fast det hade man kunnat gissa för länge sen)

Håll tummarna för sol så att vi får sippa på lite rosé ikväll, titta på folk och lyssna på bra musik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar