söndag 3 juli 2011

Oh what a night

Börjar som vanligt med att gå tillbaka ett par dagar eftersom att jag är kass på att uppdatera nuförtiden.
Fredagen började med en lätt kaotisk playdate hemma hos Tottan som styrdes upp till en trevlig playdate runt lunchtid... 4 mammor och 6 barn blir lätt kaotiskt ibland.
Efter detta ett besök hos mamma så barnen fick bada lite, för fy tusan vad varmt och klibbigt det var. Nej, jag klagar inte-jag konstaterar bara!
Jag åkte hem och svidade om och sen tillbaka till mamma, sippandes på ett glas rosé inväntandes Åsa som var så gullig och stod för lite taxi-service (och barservice visade det sig..)
Jag och Tottan skulle nämligen ut på festival och vilken kväll vi fick. Jag hade så kul, tittade på Di Leva och The Ark, dansade, drack vin, skakade loss på fläsket till Marmeladorkestern och sen en nattbuss hem till lilla staden igen.
En toppenkväll helt enkelt :)
Igår var det grillkväll på gatan, vi blev ca 30 stycken med barn och vädret var verkligen på vår sida. Vi satt ute till 23.30, skrattandes och sjungandes, ännu en trevlig kväll. Johan kunde vara med en liten stund mellan bröllopsspelningarna, och Alex höll ut ända till 23..

Nu är det sen frukost och sen får vi se vad dagen har att bjuda på. Johan blir borta ett par timmar idag med för att rigga ner, ja visst ja, sen ska han repa ikväll också. Börjar bli lite less på detta nu men det är bara att bita ihop, jag vet ju att han måste (därmed inte sagt att jag alltid måste tycka det är kul)
Jag och barnen får gå ut och leka lite, kan bli en lååång dag annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar