onsdag 6 juli 2011

speedat bildregn

Igår fick jag tuppjuck. Efter att ha varit uppe med barnen i två timmar och försökt plocka i diskmaskinen 3 gånger, med Leo som plockade ur, fick jag nog. Jag ringde min älskade mamma som sa åt mig att komma med barnen och sen åkte jag hem och fixade.
Nu kunde jag äntligen få saker gjorda utan en stor som säger mamma, mamma, mamma, var 3:e sekund eller Leo som åker på en med gåstolen och river i allt man gör.




Jag började med att möblera om på övervåningen, det sk. allrummet. Ni får ursäkta röran, det var inte färdigt än. Så småningom ska det upp en vägg här, ni ser regeln framför tv:n)? Då kommer det bli Leos rum längst in och ett litet tv-rum utanför. Men så länge får det vara såhär, nu har iaf Leo någonstans att sova och inte i vårt sovrum.

Sen passade jag på att rensa hela linneskåpet, två sopsäckar med gamla sängkläder och handdukar fick åta till Återbruket. Fixade tvätt och disk, hann t.o.m äta lite lunch innan nästa projekt poppade upp i mitt huvud- varför inte måla om kaklet i köket?
Vi vill ha ett svart/vitt kök och det mesta är det nu förutom kaklet vid diskbänken (och en del av köksbänken men den tar vi sen) som är en inte allt för rolig brun färg. Vår plan är att göra om köket senare (när vi kommit på hur) men jag är så less på kaklet så nu fick det vara nog. Vi hade svart kakelfärg som egentligen skulle vara i badrummet, den hämtade jag och så satte jag igång. Johan visste ingenting utan fick ett fint mms bara när jag väl startat- ha ha!
Efter en första påstrykning måste jag säga att det blev väldigt stor skillnad direkt. Så nu ska det torka, strykas på en gång till och så ska listen upp mot skåpen målas vit, sen kan vi nog ha det så några månader till utan att må dåligt varje gång jag går in dit :)


Lätt speedad kan man säga att jag var igår, men jisses vad effektiv man blir utan två troll runt sig hela tiden.
Trodde jag skulle slockna direkt efter allsången igår men icke, inte förrän närmare 01 slog jag igen de små blå, och sen vaknade Leo 02 och vips var det morgon vid 06. Gäsp..
Nu ska jag snart göra mig i ordning för mer jobb på Sko August, får se hur det går med denna lätt "beslöjade" röst (låter snarare som att jag tittat för djupt i Whiskyflaskan)
Men kul ska det bli hur som helst.
Avslutar med ytterligare några bilder från minisemestern



1 kommentar:

  1. Duktiga du! Skönt att få köra på i sin ensamhet. Jag brukar med Tony gå ut med Milo så jag kan "MÖRSHA" som jag kallar det. Så jäkla skönt, hög musik och så bara brassa på!

    Det blir fint det där!

    KRAM

    SvaraRadera