torsdag 4 augusti 2011

Krock

Varför är det alltid så att allt ska hända samtidigt? T.ex som nu när solen äntligen har hittat tillbaka, då börjar Johan jobba och idag ska jag jobba.
Sen har jag haft två roliga playdates, ena dagen med fru Bäck, andra dagen med min barndomskamrat Anna. Jätteroliga båda två men ingen dans på rosor direkt. Alla har två barn var och puh!! Dagen går i ett och inte hinner man med att se solen mer än genom fönstret.
Ta gårdagen:
Vaknar av Leo klockan 6, får honom att ligga kvar i sängen till 6.30 och sen är vi igång. Välling, byta blöja, på med kläder- oj han bajsa, duscha av för det går ju inte att vara på skötbordet längre mr."Vill-inte-ligga-ner" på med kläder igen, Alex vaknar, frukost, medicin, underhålla barnen, dags för Leo att sova, dammsuga, plocka undan, bädda sängar, jaha-skulle jag ha kläder?
Förbereda lunch, gästerna kommer, husesyn, fika, byta blöjor, leka med barnen, trösta barnen, dags för lunch, laga färdigt, duka fram, få barnen (Alex) att sitta ner medan Leo kryper runt på golvet och vill upp, försöka äta själv, duka av, diska får vi göra sen, ut med små barnen i vagn stora bredvid.
Promenad för att få de små att sova, hem och på med vattenspridaren till de stora. Roligt i 3 minuter, fram med handdukar, torka, reda ut "bråk" då de redan hunnit hoppa studsmatta och hoppat på varandra.
Pust, får sitta ner i skuggan i 5 minuter innan Leo vaknar, medicin till honom, Anna packar ihop och åker hem..
Alex vill leka, jag vill plocka undan, Leo ska ha mellis, Alex ska ha mellis, men hör och häpna- båda barnen äter-samtidigt!!
Så är klockan 15 och jag är helt färdig! Kan tillägga att dagen/kvällen fortsatte i likadant tempo, svägerskan kom över på spontanmiddag, sen ville inga barn sova. Till sist slocknade alla 3  runt 22.
Så solen, den fick jag njuta av i 5 minuter. Dans på rosor med barn??- nej, men underbart!!!

Och nu tillbaka till krockarna. Solen kom som sagt och krockade med mina playdates och nu ska jag dessutom hoppa in på Sko August och jobba, då får jag bara se solen genom fönstret.
Efter jobbet ska jag till Fru Norell på trevlig mammadate med bubbel och mat, men för min del blir det bara mat. Jag hade nämligen helt missat att jag skulle sjunga på begravning klockan 10 i morgon bitti, jag hörde elfte men det var visst femte. Krock igen..
Men det går fler tåg.
Nu har jag svamlat färdigt, ska packa barnens saker, försöka få i Alex lunch och sen bär det av igen. Barnen ska lämnas hos morfar Lennart, jag ska lämna noter på pastorsexpeditionen och hinna stämpla in 12.55. Tror ni jag lyckas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar