onsdag 10 augusti 2011

oh happy day

Vilken dag. Leo som sagt supersnuvig och klängig, Alex vaken från 05.20. Det har varit gråt och tandagnisslan större delen av dagen och till sist var det inte långt till mina tårar. Som tur var bestämde sig Alex just då för att gå ut och Leo somnade i min famn i soffan. Så efter nästan 12 timmar fick jag lugn och ro i ca: 20 minuter.

Nu ikväll var jag hembjuden till en f.d arbetskamrat för att säga hej då, hon och hennes familj flyttar hem till öjn=Gotland.
Tänkte att jag skulle vara duktig och gå den lilla biten och kanske ta en längre promenad hem men det ösregnade så promenaden blev en joggingtur. Ska tilläggas att det kanske tar 3-4 minuter dit.
Men på vägen hem var det lite lugnare så jag joggade en bit, mötte Annica och Lena som också trotsade regnet, och sen var jag hem och slängde av mig regnjackan för det blev så mycket kläder. Tänkte att jag skulle ta en runda till.
mm, hann jag 50 meter sen innan himlen öppnade sig? Jag körde på några minuter ändå men till sist fick jag erkänna mig besegrad och tog mig hem till en varm dusch istället.
Men jag gav mig ut iaf och det är väl lite huvudsaken? Jag hade kunnat ta bilen.
Så den enda motion jag får ägna mig åt nu (inte såna tankar nu Madde...) är att titta på Ukraina-Sverige på TV...
Ha det bra allihopa i regnet..

2 kommentarer:

  1. Vad tror du att jag har för tankar :-P kram M

    SvaraRadera
  2. Att jag skulle sätta igång en storstädning, vad annars? ;-)

    SvaraRadera