torsdag 25 augusti 2011

Resumé

Här följer en liten resumé av gårdagen:

10-månaders kontroll med Leo som klarade det galant. Han är nu 73.5 cm lång och väger 9.5 kg. Strax under medel på både längd och vikt men i mina ögon helt perfekt :)
När jag kom hem var världens bästa bonuspappa på plats och satte upp våra lister i köket. Ett väldigt pusslande, filande och sågande eftersom vårt hus inte är som alla andra..
Efter ett tag kom Veronica på lite fika och skvaller. Supermysigt!
Sen dröjde det inte länge tills det var dags att hämta Alex. Men jag kände inte för att bara åka hem så vi åkte ner på stan istället. Där sprang vi på mamma och mormor så vi drog med oss dem till det nyöppnade caféet My House som en bekant har öppnat.
Och MUMS!! säger jag bara. Ska ni ut och fika i Enköping-gå dit. Och billigt...
Jag tog en brownie med fudge på och självklart vispgrädde, till det en kopp te och vet ni vad jag betalade? 35 kronor!! Och Brownien bara smälte i munnen..
Sen hann vi bara hem så sa Alex att han ville sova hos mormor. Sagt och gjort, han blev hämtad och har sovit där i natt.

Vad gjorde jag? Jag satte mig i bilen så fort Johan kom hem och åkte till Hällas shoppingcenter, alldeles ensam. Jag njöt!! Provade kläder i lugn och ro och strosade runt i min takt utan att springa efter Alex hela tiden eller få Leo att sitta still i vagnen utan att ramla ur.
Hittade faktiskt lite nytt och blev så glad:

Ett par nya jeans som tydligen ska utföra lite magic: lyfta, forma, trolla bort. (I Wish)
En jättetuff tunika/klänning som jag ska ha på mig i morgon när vi ska till Västerås blev det också, den får ni se bild på sen. En snygg blus från h&m blev det som det inte heller finns någon bild på samt lite basvaror som två trikåkjolar, ett par leggins och en träningstopp.

Kjol

Kjol - från H&M

http://www.hm.com/se/s/012ER6
Figurnära modell i stretchig trikå. Resår i midjan. Längd 39 cm i stl 38.
H;amp;Mwww.hm.com



Jag var hemma strax före 20.00 då True Talent börjar och kände mig träningssugen samtidigt som jag inte ville ut.. Så då skickade jag upp Johan på vinden så fick han ta ner min stepmaskin som stått och samlat damm alldeles för länge.

Sen skulle ni ha sett mig, gissa om ni hade skrattat!!!
Jag stod och trampade och svettades i nästan en timme, inne i sovrummet, framför tv:n, iklädd mina fina nya träningsskor, en tränings-bh och ett par trosor!! Tur att vi inte har någon insyn, skulle skrämt slag på varenda en utanför..
Men det tog ska jag säga, var helt slut efteråt (gjorde även lite styrkeövningar när jag ändå var på G)
Så nu får den stå framme så att jag inte har någon ursäkt längre. Nu ska kilona bort och kroppen trimmas. (Det låter ju bra, eller hur??)
Nej, frukost på g. Ägg, makrill och kanske något annat "smaskigt"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar