måndag 1 augusti 2011

Veckan som försvann

Ja vad hände egentligen med förra veckan, pang så var den borta!
Krogveckan tog väl upp mest tid och det blev en otroligt lyckad tillställning. Alla jag pratat med har varit så nöjda och tänker som jag- äntligen en riktig Gatufest igen!
Jag körde som sagt allsång onsdag och torsdag och det gick, om jag får säga det själv, hur bra som helst.
Det är inte det lättaste ska ni veta att hålla igång 2 timmars improviserad allsång. Inget manus, ingen aning om vad som ska ske härnäst men jag var som sagt mer än nöjd varje kväll när jag klev av scenen.
Och det var visst även arrangörerna som redan bokat in mig till nästa år, tack för det :)

Fredagen var en mellandag, Johan kände sig förkyld och Leo blev bara sämre i sin förkylning än bättre så det där med utgång kändes ett tag långt borta. Vi skulle nämligen äntligen gå ut tillsammans..
Men alla vet ju att sånt kan ändras, så på ett par timmar var vi laddade för utgång, barnen hos mormor och skumpan inhandlad.
Vi fick med oss Håkan och Therese ut och det blev en riktig helkväll med bra musik, fantastiskt väder och lite (mycket) gott att dricka... Var inte hemma förrän närmare 03 (kl 01 stängde de på torget) efter att ha hamnat i en husvagn tillsammans med Svempa, Fredrik, Ewa och Chatrin. Tänk vad man kan hitta på.

På lördagen blev det spontangrillning hos mamma och en massa velande fram och tillbaka huruvida jag skulle gå på Sommarfest på motorgården eller inte. Hade fått en inbjudan kvällen innan om att få komma in på festen och dessutom gästa lite på scenen, men det blev inget alls. Istället blev det en tur till jourläkaren med Leo där det konstaterades dubbelsidig öroninflammation. Då blev valet väldigt enkelt..

Söndagen blev en skön hemmadag med lite sista fix, håller fortfarande på och målar och fejar.
Johan skulle ha repat men det blev flyttat till i kväll, så vi bjöd snabbt in mamma, Jimmy och Åsa på grillkväll för att få ett bra avslut på Johans semester.
Tycker så synd om min älskade man som fått 2 dagar med sol och bad på semestern och idag visar de sol för nästan hela veckan :(

Så, nu förstår ni varför jag inte hunnit med så mycket bloggande, det har ju hänt mer än det här men det orkar varken jag eller ni med just nu..
Kram på er
och nej, inga bilder för jag är fortfarande på jakt efter ny digitalkamera..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar