torsdag 1 september 2011

Alex pratar på

Lite Alex-citat igen:
På dagis...
Alex och kompisen hittar en död nyckelpiga varpå kompisen säger
"Vi måste begrava den om den är död"
"Nej" säger Alex, "jag lägger den på flaket och kör den till Återbruket"

Mamma och Lennart skulle lämna Alex på dagis i tisdags, men när det var dags att åka och mormor talar om det får hon till svar:
"Nej, då måste du ha missförstått mamma, jag ska inte på dagis idag"


Var får han allt ifrån? Och hur kan han få in alla ord på rätt ställe? Han är härlig min lille kille..

Här hemma vaknade båda barnen före 05. Alex och Johan somnade snabbt om inne i Alex säng medan jag fick hålla på i över en timme med Leo. Men till sist fick även vi sova, och då sov vi till 07.30.
Nu är klockan snart 09 och jag sitter fortfarande i morgonrock medan Alex och Leo leker bredvid mig- Leo kör runt Alex på Lära-gå-bilen och de skrattar och har kul.
Det värmer i hjärtat.
Den här dagen vill jag ägna åt hemmafix som att plocka undan urvuxna kläder, dammsuga och skura golv, leka med barnen och förbereda lite mat. Men med två barn hemma som har egna viljor kan vad som helst hända..

Ikväll åker jag iväg och agerar karaokevärdinna, är lite nervös men hoppas att det ska gå bra. Som alltid med mig är jag nervös för allt innan- vad ska jag ha på mig, hur hittar jag dit, vad ska jag säga, kommer jag klara utrustningen, hittar jag alla låtar på rätt skiva. Ja ni hör, jag kommer ju vara ett vrak innan jag är framme ;)
Men det slutar förhoppningsvis bra,

1 kommentar:

  1. Ha en mysig dag vänne och lycka till ikväll!

    Kram kram Madde

    SvaraRadera