tisdag 6 september 2011

Döende

Ja så kände jag mig igår när jag på kvällen begav mig till Gånstaspåret. Hade hoppats komma iväg på eftermiddagen eftersom Johan var hemma "sjuk" (manliga förkylningar, jag säger inget mer) men då låg han och sov så klockan drog iväg.
Jag har aldrig sprungit i Gånsta förut, kanske för att jag aldrig sprungit kanske? Så nu skulle jag testa 5 km för att se hur lång tid det tog och hur det kändes.
Men herre min gud, det är något fel på mig.. Kan sätta ett namn på det- otränad.. Pratade med en bekant i lördags som sa "bara man kommer igenom den första biten och backen så bara rullar det på sen"
No way! När jag läste 1.5 km höll jag på att vända om, hade jag inte sprungit mer???
Och så kom det då en backe till och en till... 2.5 km visade upp sig och jag kunde bara tänka-är det över snart??
Så kom vi då fram till vägskälet där man kan välja 5 km eller 3.2 och hela min kropp skrek-3.2!!!
Men jag gick inte på den utan styrde in på 5.0. Men bläää vad tungt det gick. Bra musik i öronen hjälpte inte alls, inte heller att springa någonstans där jag inte känner igen mig. För varje krök tänkte jag- nu måste jag snart vara ute på slutrundan. Men lika förbaskat var det fel varje gång.
Upp och ner, hit och dit i vad som kändes som en evighet. Inte 17 kom min kropp till något stadium av "det är bara att springa på, benen sköter sig själva". Men jag gav inte upp utan tog mig igenom på en för mig hyffsad tid. Tänker inte skriva ut den här, då får jag skämmas rejält.
Men nu vet jag att det går och jag vet nu till nästa gång, för det ska bli en nästa gång, hur banan går och vad jag har att vänta mig. Så nu gäller det bara att hitta tid till en runda.
Ikväll kan det gå, men onsdag är Johan borta, torsdag är jag borta, fredag är vi barnvakt och på lördag är Johan borta igen så det blir ju inte så frekvent..
Hade tänkt visa en fin svettig bild på en färdigjoggad Therése men nu har visst min telefonladdare lagt av-skit också! Har inte tid att köpa någon ny och inte heller vill jag lägga mina sista 400 kronor på det..

Annars är det sjukstuga som gäller här, som jag redan nämnt så är Johan "sjuk" men nu är även Leo dålig igen. 38.5 i feber, hosta som bara den och så toppar vi med lite snuva förutom svampinfektionen, lovely.
Jag mår iaf bra, trött ja, sjuk nej :)
Puss

4 kommentarer:

  1. Tycker du är duktig!!!! Men du behöver inte kuta så långa sträckor, ring bror så får du BRA tips :)

    SvaraRadera
  2. Så bra jobbat! Tror i min enfalld att om man inte ser sträckan på en skylt så går det lättare, sen att inte ha krav på sig att springa hela sträckan utan att varva med power Walk till en början!! Jag hejjar på, är ju i samma stadie jag me:) puss //Terese w

    SvaraRadera
  3. Du är bäst!!!
    Nästa gång går det lättare jag lovar. Det gäller att ha lite grundkondis innan, så gå inte ut så hårt i början utan gå fort, jogga gå fort så ska du se att du och jag snart springer under 30 ;) Puss puss Å

    SvaraRadera