onsdag 14 september 2011

Intervall

Nu har jag hittat min träningsform, en som tar ca:30 minuter från det att jag kliver utanför dörren och tills jag är hemma igen.
INTERVALLTRÄNING!
Jag joggar hemifrån och till den sk. pilotbacken (ni i Enköping vet vilken jag menar) det tar ca: 6 minuter och man har då hunnit bli lite varm.
Sen har vi då den här pilotbacken, en lång och seg backe som i slutet delar sig och blir en lång och brant backe tillbaka upp mot Fårticksgatan. Den biten är inte att leka med.
Jag kör de två backarna, upp och ner, upp och ner, springer, joggar och PW:ar om vartannat. Sen joggar jag hem igen, trött men ack så nöjd.
Har fått det här träningstipset av min hälsoguru-brorsan, och det passar mig kanon. Bra fettförbränning, bra konditionsträning, jag slipper ligga ute och nöta i spåret vilket ändå inte ger/tar lika mycket.
Till detta ska jag några dagar i veckan försöka göra lite enkla styrkeövningar hemma som jag också ska få från samme guru.
Så får vi se hur det går. Intervallträningen behöver bara köras ca: 2 ggr i veckan för att ge effekt, däremellan är det lite promenader som ska kastas in.
Snart ska den här flobban bli lite mindre flobbig.

2 kommentarer:

  1. Hejja Hejjaaaaa!

    Tänk om vi bodde lite närmre varandra då skulle vi kunna träna ihop och trigga varandra!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vilket bra träningsprogram. Lycka till med träningen!!!

    SvaraRadera