måndag 5 september 2011

Kontakta eller inte?

jag ringde bvc i morse och fick komma nästan på en gång för att visa upp Leo och hans ädla delar. Det ser fortfarande hemskt ut där nere och det kan inte bara vara "något som går över" som de så snällt sa på ackis.
Och det var det inte heller, en kraftig svampinfektion som har spridit sig rejält konstaterades och det går inte över av sig självt.
Så nu ska vi smörja med salva flera gånger om dagen, bada ofta och spruta rent under förhuden. Hon tyckte det såg illa ut och sa att det kan ta en vecka nästan innan det förhoppningsvis börjar lägga sig.
Jag blir så arg!! Kunde de inte ha sagt det i fredags, de ska ju vara experter där borta!? Då hade vi kunnat börja behandla på en gång och han hade kanske inte haft så ont.
Så nu är frågan om man bara ska låta det vara eller om man ska kontakta dem på något sätt och låta dem veta att de hade fel?
Jag förstår att det inte alltid är lätt och att man inom sjukvården har det stressigt men det blir alldeles för många fel hela tiden.
När Alex var liten fick jag hela tiden höra att det inte var något fel på honom när jag ringde och sökte hjälp, men när jag till slut stod på mig och fick hjälp- vem var det då som hade rätt-jo jag!
Morfar dog av cancer som hade kunnat upptäckas i tid om det inte hade varit för någon klåpare som gång på gång skickade hem honom med diagnosen magsår utan att undersöka ordentligt.
Mamma fick höra på sitt återbesök ett "oj, jag ser här på plåtarna att vi har satt en skruv fel, gjorde vi inte något åt det"? Nej det gjorde ni inte och nu har hon ondare än någonsin varje dag och kan inte göra någonting.
Så egentligen är det en bagatell kanske att ringa och klaga för en svampinfektion men om ingen någonsin påkallar misstagen kan det ju aldrig bli bättre..
Så jag svarade nog själv på frågan- jag ska kontakta dem!

1 kommentar:

  1. Nej nu blir jag riktigt arg, rent ut sagt förbannad!!! De på akuten ska väl kunna se skillnad på svamp eller utslag, vad är det för klåpare som jobbar där?!!!! Men frågan är vad kan man göra åt det? Jag hade ringt och gapat lite! Hoppas det snart går över på lillfisen, kram å

    SvaraRadera