onsdag 14 september 2011

Sämsta mamman

Japp, jag tar över rollen som sämsta mamman idag, utan omröstning.
Leo satt i sin Ikeastol och åt lite smörgås medan jag lagade mat, en meter ifrån. Vänder ryggen till för att skiva lök och då PANG!!! han rasar i golvet med en sjuhelsikes smäll.
Han skriker och jag skriker..
Tar upp honom snabbt, försöker se om armar och ben pekar åt rätt håll, om han blöder någonstans, har fått en bula??!!
Han gråter och håller krampaktigt tag om min hals, börjar bli trött och jag sätter mig ner en stund och vaggar honom. Han somnar nästan tills han hör Alex som skrattar, då skrattar han också!

Fan vad arg jag blir på mig, och Johan. Vi har bälte till stolen men det är något fel på det så det går inte att spänna. Vi använder ändå för hittills har det gått bra och han har ju inte försökt ta sig ur.
Men nu har vi fått göra en nödlösning och jag hoppas det håller för det här vill jag inte vara med om en gång till.

Som sagt- sämsta mamman idag, det är jag.
Har ringt 1177 och vi ska hålla lite extra koll på honom ett par timmar eftersom en del inte visar upp några symptom förrän efter några timmar. Men än så länge verkar det gå bra.

1 kommentar:

  1. Ungefär samma sak hände med Theodor när han var ungefär lika gammal som Leo och jag håller med man känner sig verkligen som världens sämsta mamma.

    SvaraRadera