torsdag 8 september 2011

Snabbis på morgonen eller kvällen?

Att duscha är en lyx, lyssna på det alla ni som inte har småbarn och njut av varje sekund under de varma strålarna.
Jag är ju en morgonmänniska och vill duscha på morgonen, men det går inte alltid så lätt med två små barn hemma. Alltid är det någon som ska med in i duschen. Är Johan hemma är det ju lugnt, men hur ofta är han det i veckorna? Nej aldrig..
Om Alex fick välja skulle han bo i duschen, jag får tvinga ut honom med våld nästan.
För att inte tala om Leo som också upptäckt hur skönt det är, han ska upp i famnen sen lägger han huvudet mot min axel och bara njuter. Han sjunger lite lätt, tittar upp mot mig och ler och lägger sen ner huvudet igen. Men gissa hur lätt det är att tvätta kropp och hår med en 10-månaders på armen?
Så ofta blir det att gå skitig och lämna Alex på dagis, få Leo att somna och SEN springa in i duschen. Men hur kul är det? Ta på sig rena underkläder och kläder när man känner sig smutsig för att sen göra om hela proceduren.
Alternativ 2 är att helt sonika låsa in sig i badrummet med två gallskrikande barn utanför och göra en rekordduschning. INte helt kul.
Alternativ 3 strunta i att duscha..
Visst kan jag duscha på kvällen men likt förbaskat måste jag blöta hår och fixa på morgonen, ni som har kort hår vet vad jag menar,
Osammanhängande blev det nu ni fattar grejen- Njut när ni duschar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar