torsdag 22 september 2011

Varför?

Ja varför, det är min fråga idag kl 6.50 på morgonen. Varför kan barnen inte vakna samtidigt någon gång, de somnar ju mer eller mindre samtidigt.
Ta den här morgonen tex. Leo vaknade 04.40 som han har gjort nu väldigt ofta. Han skriker inte eller så utan står i sin säng och ropar på oss. Över med honom i vår säng där han rullar runt, försöker ställa sig upp, leker med nappen och mitt hår...
Fortfarande inget gråtande, han bara vill inte sova. Jag brukar få hålla på ett bra tag och lägga ner honom igen eftersom han gärna vill stå som sagt och till sist brukar vi somna om. Men detta kan ta 1-1.5 timmar. Så när han idag äntligen somnade om efter drygt en timme och fortfarande sover känns det väldigt tungt i ögonen när Alex 20 minuter senare kommer in och lägger sig på andra sidan om mig och viskar- mamma jag är vaken.
Nu brukar vi i denna familj lösa det så att Johan fixar lite snabb frukost åt honom innan han sticker. som Alex äter framför bolibompa så vi får vila lite till här uppe. Vet att många slår bakut nu men så gör vi ibland och för oss funkar det bra.
Förutom det faktum att jag för det mesta, som idag, inte kan somna om. Men jag får iaf vila.
Med flera barn får iaf vi tumma på våra regler ibland för att få det att gå runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar