tisdag 11 oktober 2011

Tapeter

Jag var förbi Ackes färghandel igår och kikade på tapeter, men det var lättare sagt än gjort med två busar i släptåg. Men jag hittade några riktigt fina som jag ska försöka titta på igen idag. Vad tror ni om långrandigt i matrumsdelen? Då menar jag hela delen och inte bara en fondvägg..
Hittade 2 superfina, den ena med mest vitt/silver/skimmer, den andra mer svart/silver/vitt/skimmer.
Men de var ju inte billiga, 799 kr per rulle..
Fast om det är något vi verkligen vill ha får vi väl ta det..
Jag vill nämligen att det verkligen ska bli som 2 rum i 1 och då måste det ju vara en tapet som sticker ut, samtidigt som den inte får sticka ut för mycket. Ha ha, snacka om motsägelsefull. Men ni fattar kanske?
På kortväggen vid soffan har vi ju en vit tapet med lätt mönster/skimmer så det får ju inte bli för likt den. Då tror jag att man kommer undra-varför tog ni inte den i hela?

har ni något bra tips, eller vad säger ni om mina tankar och idéer?

1 kommentar:

  1. tjingeling,
    alltid svårt att få tvärrandigt snyggt om nu inte alla väggar/tak/golv ligger i rak linje.. Här skulle det iaf inte funka ;)

    kram
    lina

    SvaraRadera