måndag 7 november 2011

Fel dag

Vi kom iväg i ganska bra tid till förskolan idag (vill gärna skriva dagis men ok då) och Alex hade sin pepparkaksdräkt på sig som han fått ärva av Totte. Han var så glad över att få gå på maskerad :)
Men se det bidde ingen maskerad, hans mamma hade tagit fel på dag- det är nästa måndag!
Var beredd på tårar men han sa inte ett ljud, satte på sig sina vanliga kläder och sprang iväg med ett leende för att leka. Puh!


Helgen försvann i rask takt. Lördagen bestod bl.a. av en morgonjogg och mamma-barnmys då Johan behövde tid hemma för att fixa lite saker. Så vi åkte ner på stan och letade present till Totte och så blev det en fika på My House. Som alltid mysigt men tyvärr var jag inte helt hundra nöjd med mitt val, en underbar dajm-kola-paj. Den blev för söt helt enkelt. Men men, den gick i ändå :)
På kvällen kom Veronica med familj och det blev tacos och sen kaffe/te med avec och pannacotta i soffan framför brasan (och Så mycket bättre i bakgrunden)
Jättemysig kväll..
På söndagen behövde Johan återigen vara ifred så då rymde jag med svägerska och barn till Erikslund och Ikea. vid 16 möttes vi upp för middag hemma hos mamma för att efter ta med Alex och Åsa till morfars grav. Det är så vackert på kyrkogården vid Allhelgonahelgen, nästan magiskt.

Jag drog på mig träningskläderna i morse och tog mig ut på en joggingrunda med Leo efter avlämningen i morse. Leo somnade gott och jag kände mig väldigt nöjd när jag kom hem. två gånger i veckan minst, det ska jag väl ändå klara?? Däremot får jag inte in hemmaträningen men det är ju iaf en början med mina rundor..
Nu ska jag göra mig i ordning, det var ju som sagt inte maskerad idag på FÖRSKOLAN utan drop-in fika.. T.o.m pappa ska dit, det är jag säker på att Alex kommer gilla :)
Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar