tisdag 8 november 2011

Icas matkasse

Igår hämtade jag min första matkasse från Ica och det känns redan som att det här kommer bli bra. Enkla, snabba och barnvänliga recept. Och bara det att man kan hämta den redan från 15.00 är ett stort plus, med Linas matkasse kunde man få vänta till klockan 21 ibland och då var ju måndagen redan körd.
Så igår blev det en minestronesoppa med nötfärs, morot, lök, pastasås med chili och risoni plus minibaguetter. Leo åt två portioner och t.o.m Alex åt en portion- ett riktigt stort plus!
Idag blir det torsk med paprika och cremefraiche- enkelt, snabbt och troligtvis gott. Kan verkligen rekomendera detta..

10.40 är det dags för Leos försenade 1-årskontroll. Ska bli kul att se hur mycket han vuxit, mindre kul med sprutorna :(
I övrigt har jag ingenting planerat utan får ta dagen som den kommer.

2 kommentarer:

  1. hmm jag förstår inte grejjen med matkasse?? Man måste ju ändå handla, för det är ju bara 1 måltid/dag kassen gäller?

    Har man probs med vad man ska laga så finns det ju massor av veckomatsedlar, icas får man ju dessutom hem i lådan...

    Lycka till med 1-års kontrollen!!

    SvaraRadera
  2. Kul att du verkar ha hittat något som fungerar för er med maten! Själv håller jag på att komponera ihop en egen 7-veckors matlista :o) Får se hur den blir när den är klar. Lite svårt att hitta barnvänliga alternativ men hittills är det 2 rätter på 7 veckor som Theodor inte äter :o)

    Och tack :o) Idag blir det UL. Ska bli spännande att se vad det visar!

    Hoppas 1-års kontrollen gick bra!

    SvaraRadera