onsdag 2 november 2011

Lovdag nummer 2

Igår lekte vi hemma på fm, för att efter lunch åka på utflykt med mormor och morfar. Morfar Lennart hade kommit på att Alex skulle få åka färja så vi tog oss till Aspö och åkte med färjan till Arnö (en båttur på ca: 7 min). Där åkte vi av och hittade picnicbord som vi lånade och dukade upp vår matsäck på. Alex underhöll oss med dans och sång, han och morfar gick på upptäcksfärd och efter en dryg timme var det dags att ta färjan tillbaka igen.
En alldeles lagom utflykt och väldigt uppskattad :)
Alex frågade på vägen hem om han fick vara ensam hos mormor och morfar och det är klart att han fick det. sen blev det även övernattning.
i väntan på att åka över

Lycklig kille

Varm choklad ska det vara

Liten kille som börjar bli stor (och världens bästa mormor)

Tur att morfar finns och hittar på roliga saker åt oss

jo men viss sörru, så här snygg var jag. Men det bjuder jag på :)


Här hemma fick jag och Leo en riktigt mysig kväll med massa bus och lek innan han somnade snällt strax efter 19, Johan var på kurs och kom hem sent.



Just nu tänker jag på min farbror Jerry i Norge. Vi pratar med varandra ungefär vart annat eller vart tredje år när han är på snabbvisit hos pappa, så gissa om jag blev förvånad när han ringde igår.
Det visade sig att min kusin Jacqueline hade två biljetter till Rihanna i Globen ikväll som hon inte kunde utnyttja och undrade ifall jag ville ha dem.
Jag tackade så klart ja, fast jag kan inte säga att jag vet så mycket om henne, Rihanna alltså. Men jag kände iaf igen en del av hennes låtar när jag var in på spotify och lyssnade.
Så ikväll är det jag och Veronica som åker till Globen och trängs med alla småtjejer på ståplats... Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar