måndag 28 november 2011

vänner

Första advent är över. Det började med att Alex och jag bakade saffranslängder klockan 7.30 på morgonen :-) Det är bara att utnyttja tiden när man ändå är uppe.
Sen skulle jag ner på julmarknaden för att köpa min obligatoriska mistel men väder och vind lockade inte det minsta så jag står här utan.. Får åka till någon blomsteraffär och inhandla en istället.

klockan 14 var vi bjudna till Mia och Jerry i Bålsta på första adventsmys. Vi är nu uppe i 11 vuxna och 10 barn från ursprungliga 6 tjejer.. Men det märks inte att vi är så många, barnen lekte otroligt fint och vi hade gott om tid till att sitta ner och njuta av allt trevligt. Vi blev bjudna på årets första glögg, pepparkaka med grönmögelost, dadlar med bacon, hemmagjort julgodis, skinksmörgås och korv till barnen.
Vi blev kvar till strax efter 18 och sen var det bara att lägga båda barnen så fort vi kom hem.
jag satte sen igång med att klura lite på vart vi tjejer ska åka i vår, Palma eller Budapest kanske??

Här kommer lite bilder:
Baka baka liten kaka

Det går även bra med en hand

Det var så kul med "nya" leksaker att Alex inte ens ville fika!!

Önskar jag hade det här på film så ni hade hört hur hjärtligt Leo och Henry skrattade

pang, pang, pang

Värdinnan Mia med lille Hugo

Alice lyssnar när pappa Patrik läser bok, eller är det kanske tvärtom?

Alex och Elin med varsin bil

Tina som säger att hon aldrig blir bra på kort, jag har just bevisat motsatsen

Veronica "Little Grey" i ny snygg frisyr!

Yvonne och minstingen Edvin, pappa och Alicia fick tyvärr stanna hemma

Tina och stora tjejen Tuva, tänk vad fort det går.

Mina <3

Efter flera timmars lekande var det skönt med lite filmtajm

2 kommentarer:

  1. Åh va fina bilder!!
    Fick just dåligt samvete att jag dissade din fotorunda.. inser att det bara fansn en tjurskalle ;)))

    Kraaaam
    Lina

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig advent. Kram

    SvaraRadera