torsdag 8 december 2011

ÄlsklingsAlex

Innan jag skriver om Alex senaste tankar måste jag göra en liten förhistoria:
Som många andra barn vill han gärna ha husdjur men det går ju inte för att pappa Johan tål inte pälsdjur.
Detta har han lärt sig och säger inte så mycket mer om det. Nu till den riktiga historien:


Vi låg och busade i vår säng härom kvällen, Alex och jag, när Leo gärna ville vara med. Jag lyfte upp honom i sängen men det blev ju inte så populärt hos storebror som utbrister: "Jag vill inte ha en lillebror, mamma måste jag ha en lillebror"?
Jag försöker fråga lite fint varför han inte vill ha en lillebror? Men får då svaret:
"Jag vill ha en storasyster!"  "Mamma, TÅL pappa storasystrar???!!"

Gullunge

1 kommentar:

  1. söt! Det är så underbart när dom funderar :-) kram Lina

    SvaraRadera