onsdag 21 december 2011

dan före dan före dan före dopparedan

Idag ska jag försöka koka lite knäck efter att jag lämnat av Alex på förskolan, sen måste jag fixa lite lunch och helst middag också eftersom jag åker mot Väsby C kl 15 och inte är hemma förrän efter 21.
Idag ska det sjungas julsånger (och letas julklappar) för glatta livet, likadant i morgon. Hoppas det är några som uppskattar det och inte bara tycker det är jobbigt. Jag vet att barnen iaf brukar stanna och lyssna eller sjunga med :)

dan före dopparedan, hur brukar ni göra då? Har ni uppesittarkväll, samlas ni flera stycken eller bara familjen, spelar ni Bingolotto eller vad hittar ni på?
Här brukar vi nästan alltid ha någon hemma och det brukar vara skinksmörgås med julmust, ost och kex, glögg så klart, kanske ett glas vin. Något år har det nog spelats Bingolotto, eller tv:n har varit på i bakgrunden.
I år kommer Jimmy och Åsa och vi har en förhoppning om att äta lite ihop och när barnen sover kanske spela lite spel. Men det lär inte bli så sent med tanke på att vi dels lär gå upp lika tidigt som vanligt på julafton och dels så ska man ju orka vara pigg hela dagen.
så- hur gör ni?
Kram
Vi får se om tomten kommer i år med

1 kommentar:

  1. Vi brukar bara mysamed familjen. Helst i år eftersom jag jobbar hela dagen medans A är ledig med bustrollen. Kram

    SvaraRadera