lördag 31 december 2011

Förberedelser

Nyårsafton, slutet på 2011, redan?! Jag vet att det är världens klyscha men vart tog året vägen?
Jag har ju haft den underbara lyxen och fått vara hemma med mina underbara, fantastiska pojkar och det är jag evigt tacksam för.
Men det har ju innehållit mycket mer än det: utlandsresa med hela tjocka släkten (nästan), show med Återsken, jobbat på Sko August, Bon Jovi i Helsingfors, renovering av hus m.m m.m.

Så var det det här med nyårsfton som sagt... Stor fest, enkel middagsbjudning, många vänner, några vänner?? Det vanliga dilemmat för många kanske?
Tyvärr stod vi även detta år utan planer med bara ett par veckor kvar. Känns lite tråkigt förstås men så kan det visst bli.
Johan fick en förfrågan om spelning, välbetald, så det var lika bra att han tog den kände vi när det ändå inte fanns några planer. Detta resulterade snabbt i att både jag och Håkans tjej Therése båda var gräsänkor, och "lägligt" nog även svägerskan Åsa eftersom Jimmy jobbar. Problemet löst!
Så det blir tre tjejer och tre killar som firar nyårsafton ihop (sen att killarna är mellan 1 och 4 år behöver ju inte tala så högt om)
Vi startar redan 14.30 så det blir en låång festdag/kväll, lika bra att passa på eller hur?!
Jag har förberett efterätten och potatisen och nu är parmachipsen i ugnen medan soppan gottar till sig. Ska snart göra i ordning lite röror till crostinin som vi ska ha till fördrinken.Bordet börjar också ta form med kristaller, blomdekorationer, ljus m.m. Jag vågar inte duka än, herr klåfingrig, "aka" Leo, har väldigt långa armar..
Vi ska även göra en skattjakt i skogen till Alex och Theo som de ska få ge sig iväg på till en början. Den håller dem nog sysselsatta en liten stund och sen har de lite gott att äta på och kanske en film att titta på medan vi tjejer gör oss i ordning.
Det här blir nog en riktigt bra nyårsafton ändå, även fast jag får vara utan min man. Men vi fick ju vårt dygn i Sthlm så det får räknas som en för-nyårsafton.
Kram på er alla och Gott Slut
Bjuder på en nyårsbild från nyårsafton 2004 ;)

1 kommentar:

  1. Vilken mysigt avslut på året! Ha en toppenkväll. Kram kram

    SvaraRadera