fredag 16 december 2011

Koppången

Andra och sista julkonserten är avklarad och jag måste säga att alla gjorde ett kanonframträdande och vi kan känna oss nöjda.
Jag hade en sololåt som jag hade valt själv och mitt hjärta hade, eller har, fastnat för den fantastiska Koppången. Jag tycker den är otroligt vacker, både i text och melodi. Jag var självklart nervös innan det var dags men i efterhand känner jag mig mer än nöjd med tanke på att jag knappt hunnit få tillbaka rösten samt avsaknaden av akustik i kyrkan.
Har ni missat Koppången så måste ni lyssna på den här:


Idag får jag besök av min mamma, mormor, mormors syster och hennes man för lite försenat födelsedagsfirande av pojkarna. Tänkte försöka baka en kladdkaka med julsmak som komplement till  de övriga godsakerna jag har.  Jag ska testa att ha i pepparkakskryddor i smeten så får vi se hur det smakar..

2 kommentarer:

  1. Hela hennes julskiva är helt magiskt, den har gått varmt sen jag bodde i Oslo. Underbart val!!!

    SvaraRadera
  2. Den är fin. Vi hade den både på mormors & morfars begravning <3.
    kram Lina

    SvaraRadera