lördag 10 december 2011

nackspärr

Igår genomförde jag julkonsert i Breds kyrka med en smått reducerad skara Återskenare, inte var det mycket röst som kom ut men det hjälpte väl lite iaf.
Kom hem 21 och då låg Johan redan nerbäddad och barnen låg i varsin säng och hostade lungorna ur sig. Kände direkt att det skulle bli en hemsk natt, och det blev det.
Ska inte ta alla tråkiga detaljer men en av dem var att Leo var vaken 2-4.30. Jag hade honom bredbid mig, på mig, uppe och vaggade, ja allt som man kan göra för att försöka få honom att somna om.
vet inte om jag till slut slumrade till på något konstigt vis men jag vaknade redan 5 igen, den här gången av Alex. Leo kikade upp men la sig snart tillrätta PÅ mig. jag kände att jag låg konstigt med nacken men kunde inte röra mig, inte för att Leo låg på mig utan för att det gjorde så satans ont.
Försökte få kontakt med Johan en trappa ner genom att ringa hans mobil skicka sms och till slut ringa på hemtelefonen. Till sist fattade han och kom upp och lyfte av mig Leo.

Sen fick jag kämpa för att ens ta mig ur sängen, satan i gatan vad ont det gör..
Nu, 4 timmar senare har jag iaf fått på mig kläder och smort in nacken med Voltaren gel som Johan fick skynda iväg och handla. Jag skulle egentligen börjat jobba 10 men det var omöjligt, kan inte köra bil än mindre räta upp nacken.
Men jag hoppas gelen och den alvedon jag tog samtidigt snart gör verkan. Isf sticker jag förbi brorsan och hämtar "riktiga piller" så jag står mig till efter 15.
fan!!


Avslutar med en fortsättning på alex längtan efter djur:
Under frukosten frågar han helt plötsligt pappa Johan -Pappa, när du dör, får jag en hund då???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar