måndag 12 december 2011

Så rörande

Besöket hos doktorn blev inte riktigt vad jag hade räknat med... Lungorna var rossliga men inte alarmerande, fortsätta med hostmedicin typ.
Det som däremot var alarmerande var öronen. Vad är det med våra barn och öronen?
Han hade ingen öroninflammation, däremot är de inåtbuktande p.g.a att hörselgången är inflammerad/svullen. Detta i sin tur leder till att det inte kommer tillräckligt med luft till in till örat (doktorn ritade så fint men det är svårt att förklara i ord)
Följden av detta blir att det bildas nästan som ett vakum vilket gör att trumhinnan buktar mer och mer inåt. Om detta fortsätter utan att man gör något åt det kan Leo få konstant nedsatt hörsel. Inte kul att höra.
Än så länge är det inte akut men det kan alltså bli. Vi ska därför tillbaka om ca: tre månader, är det ingen förbättring då blir det remiss till ÖNH och därifrån ny remiss gissar jag för att operera in rör.
Han har säkert ont som det är nu men man kan inte göra något åt det, blir det märkbart värre får vi självklart komma tillbaka tidigare och se vad man kan göra då.

Lillskrutten, inte konstigt att han har svårt att sova och ofta tar sig åt öronen, och här gick jag och oroade mig mest för hostan :(

Nu ska jag snart dra mig tillbaka och krypa ner under täcket, kl 6.45 i morgon ( det häftiga datumet 111213) ska hela familjen vara på luciafirande- snark...
puss och kram

2 kommentarer:

  1. Jag hade jätteproblem med öronen när jag var liten. Fick rör inopererade och efter att de tagits bort har jag inte haft ett enda besvär med öronen. Lite tröst!

    SvaraRadera
  2. Alex har också rör och jag tycker det har varit kanon. Så för min del får de gärna operera in det på Leo också, då slipper han kanske också ha ont så ofta.
    Kram

    SvaraRadera