fredag 20 januari 2012

Akut

Jag har återigen kvalat in på platsen som årets sämsta mamma. Jag skulle vara huslig igår och laga egen soppa, barnen tjatade och var hungriga och jag skyndade mig allt vad jag kunde.
Eftersom det var bråttom hällde jag upp två tallrikar och ställde på bordet för att svalna. I samma sekund ber alex om hjälp med att knäppa byxorna. Jag hinner bara vända mig om när jag hör det mest hjärtskärande skriket jag någonsin hört. Vänder mig om och ser Leo med hela handen i soppan ( ca: 90-100 grader varm) och jag hinner bara tänka- inte en gång till. Detta eftersom Alec fick en kopp tevatten över sig som liten.

Jag slet av honom tröjan samtidigt som jag sa förlåt, förlåt, förlåt och tårarna rann. In med handen under kranen, ljummet vatten. Leo skrek, och skrek och skrek. Ville självklart inte ha någon hand under vatten. Men ett tag lyckades jag iaf, sen i med handen i en bunke och till sist på med kylbalsam.
Jag tryckte i honom alvedon direkt och efter en timme med oerhörda smärtor fick jag honom till sist att somna.
Jag fick sen tag på brorsan som kom och var barnvakt till Alex medan jag tog Leo till akuten. Där var de hur gulliga som helst och vi fick komma före i kön och in till en sköterska som plåstrade om och la på förband.
Han mår bra och leker nu som vanligt men är måttligt irriterad över bandaget på handen.
Men fy tusan, jag har inte mått så dåligt på länge. När Johan kom hem var jag som ett vrak och fick gå och lägga mig en stund. Jag slocknade på två röda och sov till 18.22 då jag vaknade mer ett ryck och kom på- Återsken!
Vi börjar repa 18.30.. Men jag hade förvarnat om att jag skulle bli sen så det var lugnt.



Förlåt mammas hjärta, det var inte meningen

3 kommentarer:

  1. Fy så hemskt.
    Jag har ett humoderstips som är outstanding vid brännskador. Badda med äggvita hela tiden. dagen efter så finns det inget spår av skadan.
    Men jag hoppas såklart att det inte händer igan.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. uuuuuhhhh så hemskt!!

    Men du ar GRYM som reagerade så bra ändå, gjorde det prickfritt!!

    Att vara en bra mamma är inte att inte göra några fel, det är att hantera sina fel på ett bra sätt <3

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack Hanna, dina ord värmer!

    Anonym- tack för tipset, det ska jag lägga på minnet.

    SvaraRadera